fredag 8 oktober 2010

Åsikter, åsikter. Anna Anka, rånet och negergatan...

Nu ska jag tycka en jäkla massa! De som inte gillar det kan sluta att läsa!
Hörde saker på radion i dag som fick mig att lyfta på ena ögonbrynet...

En man sköt en björn, en gata som hette negervägen och rånet i Västertorp, Anna Anka.

De intervjuade en man som hade varit ute på älgjakt, helt plötsligt så dök det upp en björn! Han tog sikte och sköt den. Han var stolt och sade "ja det finns ju bärplockare som inte tycker att det är så kul att möta en björn". VA!?? Va fan, björnen har lika mycket rätt att vara här som vi. Det är samma sak med vargarna, när de upptäcker en varg, vad gör de? Jo det skjuter den! Det är skrämmande vilken makt människan utövar...på varandra, på djur, på barn, osv....usch!

I Karlstad (tror jag att det var) fanns det en gata som hette negergatan. Folk demonstrerade och politiker skulle ta ställning i dag om de skulle ta bort namnet. En person som de intervjuade sa att Sverige behöver ta ställning till sånt här, att det är gamla rasistiska saker som ligger kvar. Att flera andra länder i Europa har redan tagit ställning. När de demonstrerade så fanns det folk runt omkring som faktiskt sa "åk hem" till dem.... fortfarande? Kan inte folk bara låta varandra va? Vi har fått massor med positiva saker i från invandrare genom tiderna. Sen ang namn bytet på gatan...ja jag vet inte...neger är ett skällsord, jag hörde en berätta för mig att det var deras slavnamn förr i tiden..ja, då kanske man ska byta faktiskt.
Jag säger själv inte neger och tycker att det är ett fult ord. Om det är så att fler tycker det är kränkande med det ordet så ska man inte använda det. Samma sak gäller cp eller bög. De är inga skällsord och ska inte användas hur som helst. Om någon säger hånfullt "jag är lika knäpp som ett cp, du beter dig som ett cp!" osv och jag råkar ha ett barn som är cp? Hur känns det? Sen ordet bög... ja det är ett ord, som homosexuella själv kanske använder, men att använda det som skällsord? Moget......suck..jag har redan skrivit ett blogginlägg ang homosexualitet..jag orkar inte ens kommentera det.

Rånet i Västberga. Varför ska det jämt spekuleras så himla mycket om saker som händer??? Ja det var väl bra utfört av dem, eller smart kanske man ska säga, ovanligt sätt, ja visst. Sen kommer det mer...var det utlänningar? Svenskar skulle inte kunna göra sånt, varför? hur? vad hände sen? Helikopter föraren måste ha varit jätte skicklig då det var svårt att landa där osv osv....

Samma med Anna Anka. Tidningar skriver massor, på facebok kan man läsa små kommentarer av folk hela tiden. Hon var på en telefonintervju på radion i går. Hon sa att hon aldrig hade sagt det där med avsugning, att media gör om allt. Att de gör! Hon hade sagt något i stil med att man ska möta varandra i ett förhållande och ställa upp på varandra. Låter sunt! Sen kan man vrida och vända på det hur som helst. Det blev värsta rama skriet av hennes kommentarer! Jag har svårt att realatera till det....att bry sig om det hon sa...jag struntar i vilket. Men det är klart..det beror väl på vad som sägs....skulle någon ha sagt att pedofili är ok eller att spädbarn ska ha stryk så hade jag väl reagerat..men alla reagerar vi i olika grader...min kokpunkt kanske ligger lite högre än att jag reagerar på vad Anna Anka sa.

Tillägg: ja jag såg avsnittet där hon uttalar sig om avsugning. Jag vet inte vad som är sant....Värsta snurret. Mja kan ju inte riktigt hålla med...men som sagt..alla är olika, hon är som hon är och gör det hon mår bra av (får vi hoppas) och jag tycker som jag gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar