torsdag 25 december 2014

Ringde på hos grannen 04.00

I natt så drömde jag att jag var på någon fest...hörde hög musik....
Jag vaknade...hörde fortfarande musik...

Kollade på klockan, 04.00.

Det är grannen....klockan är fyra...borde jag ringa på?
Ja, klockan är fyra, nån måtta får det vara.

På med morgonrock och så gick jag ner och ringde på.

Direkt då jag ringde på så sänktes musiken.

Ingen öppnade....

Jag hörde hur han smög innan för dörren, så jag ringde på igen.

Han öppnade.

"Jag drömde att jag var på fest, men så kom det härifrån, ja, du vet ju att det hörs jätte väl."

"Ja, jag har stängt av nu, det är bara jag här, ingen fest.
Men jag har stängt av nu."

Han verkade nervös men jag log och ville visa att jag inte var sur, för det var jag inte.

Men klockan 04 så borde det vara tyst i huset tycker jag. :)

Ska nog ringa på i dag och säga att jag inte var sur.
Han är skötsam annars. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar