lördag 20 maj 2017

S.C.I.D test, för boderline

Jag har nu varit på Prima 2 ggr tror jag , eller kan det vara 3?

Vi har bokat in 3 ggr till.

Det är fortfarande bedömningssamtal.

En person som jag känner lite grann tyckte att jag skulle göra ett s.ci.d. test.
Det är bland annat för att kolla om man är borderline.

Om ni undrar så får ni googla.

Jag tycket att det kändes obekvämt, jag har ingen diagnos, kände jag.
Men personen sa att om man har en släng av det så är behandlingen jätte bra.
Folk blir botade av den behandlingen.

Jag tog upp det med psykologen, i fall jag fick göra testet.

Så vi gjorde det i går.

Frågorna var på ett ungefär:

1. Om någon överger dig, blir du helt galen och förkrossad då.
Tex att du hotar med att ta livet av dig eller dylikt.

Eh.. nej, verkligen inte!
Jag kan ju såklart bli jätte ledsen, men vill de gå, då är det deras val.

2. Brukar du känna att du pendlar starkt i känslor för någon.
Tex, att du kan avsky någon.

Ja, när J och jag bråkar så känner jag inga kärlekskänslor alls.
Han kan verkligen dra.
Sen när ilskan har lagt sig så känner jag att det är klart att jag inte vill att han ska dra och att jag visst är kär i honom.
Jag har undrat över hur känslorna kan växla sådär....

Så psykologen satte, ja, på den frågan.

Men sen stod det också, i samma förklaring, att man idealiserar personen då man inte bråkar.
Tex att man höjer dem till skyarna och är jätte kär.

Nej, det stämde ju inte.
Jag gör absolut inte så med J.
Så det blev ett nej.

3. Är du impulsiv, tex missbrukar alkohol och droger, kör för fort, mm.
Söker kickar alltså.

Där skrattade jag lite...
Jag impulsiv?
Nä... absolut inte.
Dessutom är jag nykterist. :)

4. Har du skadat dig själv och försökt att ta livet av dig.

Nej!

5. När du blir arg, är det så att det blir så mycket så du kastar saker, osv.

Ja, det gör jag...
Det är en ny sida hos mig själv som har kommit fram då jag blev i hop med J.

6. Känner du en tomhetskänsla?

Ja, det kan jag göra. Känner mig sorgsen och livet känns tråkigt och meningslöst.
Men det var inte så den menades.
Han sa att man är tom, man gör inget utan bara är tom, har inga speciella känslor mm.

Nä, då stämde inte den heller.

Kommer inte riktigt i håg fler.
Det var inte alls många frågor.

Men jag fick 1 "rätt" av dessa frågor.
Han sa att han hade blivit misstänksam om jag inte hade fått något rätt.
Han sa att alla människor passar in på något.

Det lät ju konstigt.
Varför kan man inte ha 0?

Ja, ja.

Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar