lördag 10 juni 2017

Kalprotektin, kortison, cigg

Nu har jag tagit ett nytt avföringsprov.
Kalprotektin.
För att se om det är någon inflammation i tarmen.

Sist hade jag ju 28.
Under referensvärdet som är 50.

Jag har börjat att trappa ned på cortimentet. (kortisonet)
Man trappar ju ned väldigt sakta.

Läkaren ville även att jag skulle ta ett kortisolprov.
Varför vet jag inte.

Kan det vara för att jag har ätit kortison länge?
Eller kan det vara för att vi har pratat om min orkeslöshet, mm?

Vi får väl se vad provsvaren säger...

Jag har börjat ha lätt yrsel vissa dagar.
Jag har även nu haft nässelutslag i några dagar.

Beror det på att jag har ätit kortison länge?

Det kan ju bli några biverkningar om man har ätit det länge vad jag förstått.

Jag är lite sorgsen nästan varje dag.
Det beror nog på orkeslösheten.

Jag blir ledsen att jag alltid känner mig pressad/stressad att gå till jobbet.
Det känns så tungt för kroppen.
Det känns så jobbigt mentalt.
Jag har ingen ork.
Jag orkar inte ens gå upp för en trappa, som jag har skrivit flera ggr.

Då jag väl är på jobbet så är det kul.

Fortsättning följer....

Jag har börjat med en dålig sak...

Jag rökte i ca 15 år och har varit rökfri i 11 år.

Jag har börjat röka igen...
2 cigg om dagen.

Jag började för att jag kände att det gav mig avkoppling.
Så ciggen symboliserar avkoppling.

Jag vet ju att det är dåligt för hälsan....
Men för sjukdomen kan det vara bra....

Så galet att det är så.

Ja, ja vi får se vad som händer framöver....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar