torsdag 29 juni 2017

Stannade hemma i dag, trött....

Jag stannade hemma i dag.

Hela morgonen så funderade jag på om jag skulle gå och jobba.
Jag orkar ju gå framåt... men det är tungt i kroppen och jag är matt....

Min väska var packad och jag stod i hallen med ytterkläderna på.
Min kropp var trött så jag satte mig ned på huk och funderade igen.

Ska jag gå?
Jag är ju helt slut, varför ska jag pressa mig?
Jag blir ju inte bättre av att pressa mig...

Nä, jag bestämde mig till slut för att vara hemma i dag.

Jag ringde min kollega och bas på stället och berättade läget.
När vi la på luren så började jag att gråta lite.

Jag har sååå svårt för detta. Det skapar så mycket skuldkänslor i mig.

Men jag har varit väldigt trött den senaste tiden.

Dock har magen varit ganska bra.
En dag var den nästan perfekt, jag blev jätte glad.

Tyvärr kan det vara så att rökningen har en positiv effekt på magen...
Jag vet flera som röker några cigg om dagen, bara för att slippa skov och mediciner.

Läkaren sjukskrev mig ytterligare på halvtid i två månader när vi pratade sist.

Vi pratade om Fatigue. Trötthetsproblem.
Det är jätte vanligt att folk med IBD har det.

Hon sa också att det är vanligt med att IBD patienter inte jobbar heltid i resten av sitt liv.
"Man ska ju kunna ha en fritid också." Säger läkaren.

Ja, hon vet ju hur jag har det.
J också.
Jag brukar ge min energi på jobbet, de ynka 4 timmarna, sen när jag kommer hem så är jag väldigt trött. Orkar inte göra nåt och orkar inte prata om något speciellt. Brukar även ha mobilen på ljudlös.

Cortimentet har jag börjat att trappa ned på mer.
Efter en månad så tas det nya prover och mer nertrappning av kortisonet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar